Chat with us, powered by LiveChat

Handelsbetingelser


   

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Virksomhedens oplysninger:
Gaverummet
Enkeltmandsvirksomhed
Tlf. 31534808
Mail: Bestilling@gaverummet.dk
Emilsgave 113
4130 Viby Sj.
CVR: 30947053


Betaling og gebyr

De priser der er anført på webshoppen er inkl. dansk moms og evt. andre afgifter.
Prisen på bestillingstidspunktet, er den gældende pris for købet.

 

Lyder din bestilling på under 100,- så opkræver vi et administrationsgebyr på 10,- til indpakning og forsendelsesmateriale.

Vi modtager Dankort/Visa/Mastercard og Mobilepay
Gaverummet tager ikke gebyr for betaling med et af overnævnte kort og beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
 

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Sikker betaling:
Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har som udgangspunkt ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. På den måde er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.
Data som du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Gaverummet eller andre har mulighed for at læse dataene.
Bank oplysninger: Jyske Bank 
Reg - og kontonummer:  5035 1717496

Vælges der at overføre pr. bank bedes dette gøres indenfor 3 dage fra varen er bestilt. Ellers vil ordren blive annulleret. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
VI sender/leverer varen når indbetalingen er registeret. 

EAN:
Vi leverer også gerne til offentlige institutioner og fakturerer elektronisk ved opgivelse af EAN nummer.
Ved bestillinger med EAN - send os da en mail på bestillinger@gaverummet.dk.

Bestilling
Når en ordre er afgivet på webshoppen, vil du modtage en ordrebekræftelse på den oplyste e-mailadresse.
Skulle du ikke modtage denne bekræftelse indenfor 2 timer, bør du kontakte os på bestillinger@gaverummet.dk

Du vil desuden modtage en ny mail, når din ordre bliver afsendt.

Salg af drikkevarer med alkohol
Salg af drikkevarer med alkohol må ikke ske til personer under 18 år. 
Hvis du og ønsker at købe disse varer og accepterer vores handelsbetingelser, bekræfter du, at du er over 18 år gammel.

Fragt

Vi tilbyder både direkte levering til døren samt forsendelse med GLS og DAO. Læs mere under leveringsbetingelser.

Vær opmærksom på, at hvis den valgte fragtform er GLS privat og såfremt der ikke i bestillingen nævnes et sted, som pakken må sættes ved, så vil din pakke automatisk blive sendt videre til nærmeste pakkeshop.

Vi benytter i de fleste tilfælde forsendelse med DAO og GLS - ved mindre pakker til privat levering bruges DAO.
Bemærk DAO sætter ofte foran døren.
Vores oplyste priser er forsendelse i Danmark som er eneste forsendelsesmulighed. 
Ønskes levering til andre EU-lande, så send os en mail på bestillinger@gaverummet.dk og forespørg på prisen.



AFHENTNING EFTER AFTALE PÅ VORES LAGER: du kan efter aftale gratis afhente din pakke på vores lager på Hjortevænget 2, 1. sal 4130 Viby Sjælland. Send blot en besked til bestillinger@gaverummet.dk eller læg en sms til nr. 22 88 61 66 for nærmere aftale.

Levering i Viby, Gadstrup og Havdrup:  Vælges dette tilbud som er gratis, så vil leveringen ske i tidsrummet 10.00-19.00. Vi kan ikke love hvornår på dagen vores bud er i dit område og derfor vil pakken/gavekurven blive sat ved bopælen efter eget ansvar hvis ikke der åbnes.
Vi anbefaler at der skrives i kommentaren hvor vi må stille vær dog opmærksom på, at varen så stilles på dit ansvar.

Fragt priser:

Vi kan sende med enten DAO eller GLS til pakkeshop:

29kr. til DAO pakkeshop (gratis forsendelse ved køb over 599,- og med levering til pakkeshop)

Forventet leveringstid med DAO til pakkeshop er 2-4 hverdage. 

45kr. til GLS pakkeshop 

Forventet leveringstid med GLS til pakkeshop er 1-2 hverdage.

49kr. til hjemmeadresse med DAO - lægges foran døren. Der ringes ikke på.
65kr til hjemmeadresse med GLS - der ringes på. Hvis ikke der er oplyst ved bestilling at den må stilles, vil den blive sendt til pakkeshop hvis ingen er hjemme.

Forventet leveringstid 1-3 hverdage.

65kr. ved forsendelse til erhvervsadresser. Hertil sender vi KUN med GLS.

Forventet leveringstid 2-3 hverdage.

Ved køb over 599,- vil gratis forsendelse til DAO pakkeshop kunne vælges. 

Vi prøver at minimere vores spild og emballage og bruger derfor ofte kasser som vi selv har modtaget produkter i til forsendelse.
Håber på jeres forståelse.

Vigtigt: GLS lader kun pakker blive i pakkeshoppen i 7 dage, før den sendes retur til os. Så skynd jer, at hente jeres bestilling :-)
Kommer pakken mod forventning retur til os, så skriver vi til jer og aftaler det videre forløb. Ønskes pakken sendt igen vil det skulle betales for ny fragt.


Ordrer modtaget før kl. 12.00 vil blive sendt samme dag.
Vi har dagligt et bud som leverer pakker på store dele af Sjælland.
Skriv til os hvis I ønsker direkte levering. Prisen er den samme som ved forsendelse til privatadresse.
Pga. travlhed kan vi ikke garantere, at vi selv kan bringe din pakke på den ønskede dag, så tjek med os på bestillinger@gaverummet.dk.
Direkte levering er ikke muligt på Jylland og Fyn samt dele af Sydsjælland.
Ordrer som modtages af Gaverummet efter kl. 12.00 eller i weekenden til forsendelse vil blive sendt kommende hverdag.

I højsæsoner så som jul og påske kan være der være lidt forsinkelser fra DAO/GLS, men vi gør vores bedste !

Man skal være opmærksom på at GLS afleverer pakker på privatadressen i tidsrummet 08.00-16.00. 
Er der ikke nogen hjemme vil GLS prøve at sætte pakken det sted man evt. har oplyst den må sættes.
Er det en etageejendom med låst hoveddør, så har de ikke mulighed for at aflevere den hvis ikke der er nogen der åbner, og pakken vil blive sendt til nærmeste pakkeshop. 
Det samme gælder DAO.
DAO leverer allerede pakker fra kl. 05.00 om morgen og vil derfor sætte pakken foran dør/i carport eller andet ved privat levering.

BEMÆRK: at vælges der GLS Erhverv og der ikke er nogen der modtager, så sendes den retur til os.
I højsæsoner så som jul og påske kan være der være lidt forsinkelser fra DAO/GLS, men vi gør vores bedste.

Returnering og fortrydelsesret

Når du handler på Gaverummets webshop har du som udgangspunkt 14 dages fortrydelsesret hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os.

Fortrydelsesretten starter den dag, du har modtaget varen. Der tages selvfølgelig højde for helligdage.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, kan du ved en tydelig erklæring via mail give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

 

Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk hjem til dig eller til din arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der regelmæssigt bringer varer ud i dit område,

Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,

 

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

 

 

Varens stand, når du sender den retur

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på.
Med andre ord – Varen kan prøves på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som "brugt", hvilket betyder at du ved fortrydelse af købet kun kan få en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Når der er tale om en ren returvare, vil udgiften til returneringen tilfalde dig.

Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for at varen er pakket forsvarligt ind. 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.


Returvarer sendes til:

Gaverummet

Emilsgave 113
4130 Viby Sj

 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Du kan nemt oprette din egen returlabel ved at benytte Gaverummets egen returportal (GLS). 

For at købe din returlabel fra GLS så kan du klikke her: https://return.shipmondo.com/gaverummet

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Reklamation
Der ydes 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven.

Hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation, hvis din reklamation er berettiget.
Skade på varen som følge af fejlhåndtering fra kundens side er ikke dækket af reklamationsretten.
Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Gaverummet i rimelig tid efter varens modtagelse. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine fragtomkostninger i et almindeligt omfang.

Varen sendes til:
Gaverummet
Emilsgave 113
4130 Viby Sj

Du bedes informere os om problemstillingen, så detaljeret som muligt og medsende en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk at varen altid skal returneres i forsvarlig emballage.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Klage

Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop, hører vi selvfølgelig meget gerne fra dig. Vi vil gøre alt for at have glade kunder.
Hvis du mod forventning ikke får løst dit problem, kan der sendes en klage til:

Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.


Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr


Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
 
Personoplysningerne registreres hos Gaverummet og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på www.gaverummet.dk Ejer: Christina Schønemann og Emma Schønemann

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: christina@gaverummet.dk  


Med venlig hilsen


Emma og Christina Schønemann
Gaverummet

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Gaverummet.dk

Emilsgave 113

4130 Viby Sj

e-mail: bestillinger@gaverummet.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 19.06.2024